Norge #01
Då kommer här en mindre bildbomb med de första bilderna från Norge! :) 

Jag tog jättemycket kort på vägen upp och efter att ha stannat för hundrade gången vid en sjö sade Daniel att de här bilderna kommer du i alla fall bojkotta efter att vi kommit fram. Prrft, svarade jag. Men nog hade han rätt allt. När vi åkte in i vinterlandet ni ser ovan och nedan kändes den där sjön gaaanska medioker, haha.    

Var en ganska suspekt känsla att åka från sommar till det här... Snö mitt i sommaren, så skevt liksom. Haha.  

Stackars bromsarna på bilen, de blev så överhettade av alla mina "STANNA BILEN HÄR NU" -Bromsningar att de började skrika och gnissa. De har inte återhämtat sig än... 

På väg upp till Dalsnibba! 

Jag blev helt lyrisk av alla vattenfall överallt, tyvärr låg de flesta ganska illa till så lyckades inte riktigt fotografera något. Hittade tillslut det här fallet intill vägen. Var lite bitter för tyckte snövallen störde lite i kompositionen. Men ändå glad att jag liksom äntligen fick kort på ett vattenfall i alla fall. (kryllar inte av vattenfall hemma på min gata i stan om man säger så). HAHA Om jag ändå viste vad som komma skulle. För dagen efter hittade vi vattenfallet med stort V. The vattenfall, vattenfallet som skulle kunna svälja titanic. Men det får ni se senare. 

Här sprängdes jag av alla intryck och vackra landskapsvyer. Jag blev typ full på alla välmåendehormoner och hamnade typ i ett psykosliknande tillstånd vilket det blandat med en stor dos svindel resulterade i att jag mest stod där och blinkade error. Haha.  

Kollade man åt höger var det sommar och kollade man åt vänster var det vinter. Sjukt, sjukt bara... 

Här vågade jag mig äntligen fram till kanten. Helt kallsvettig och skakig, men vad gör man inte för att få den "perfekta bilden" liksom. När vi kom ner i fjorden frågade Daniel om vi inte skulle stanna så jag fick fota. Det var jättefint där men jag var helt "mättad" på intryckt och kunde inte ta in mer. Haha, helt sjuk känsla. Kan inte riktigt förklara. Men jag sade: kör, kör bara. Efter att sedan ha kommit fram till hotellet och jag fått sitta helt nollställd med lite kaffe återvände jag till verkligheten och var redo igen. Lite lätt klen i huvudet kanske, men i egenskap av introvert behövde jag ladda batterierna lite.  

Alltså ljuset, hur mums!?

Ser ut som att bilden är svartvit, men det är den inte xD 

Nikon D800 & Nikon AF-S 16-35/4 G ED VR Nikon AF-S 70-300mm F4.5-5.6G IF-ED VR

Det var en väldigt kort men intensiv resa eftersom vi hade lite svårt att få ledigt från jobb. Lite tråkigt då jag lätt hade kunnat stannat iaf en vecka till, jag hade nog rent av kunnat flyttat dit. Jag kommer nog rent av flytta dit.

Bilderna här är från första minneskortet från dag ett på väg till Geiranger med stopp vid dalsnibba. Tänkte om jag skulle sortera inläggen för dagarna men de skulle bli så himla många bilder i ett inlägg så det får bli från minneskorten istället. De här bilderna är jag nog minst nöjd med, jämfört med de andra är dessa rätt tråkiga. Haha. Nästa inlägg blir från när vi knatar runt i Geiranger efter att ha checkat in på hotellet. :)  

Ska försöka att inte snigla så mycket med de andra bilderna, insåg idag att det är en månad sedan vi åkte. Ehh, vart tar tiden vägen egentligen? 

Hörs hej! :) 
Elisa Lagerstedt

Wow så fantastiska bilder!! :)

Svar: Tack snälla :)
Catarina Nygren

Days by Johanna

otroligt vackra bilder.

Svar: Åh, tack snälla :D
Catarina Nygren

Hanna Karlsson

Vilka härliga bilder!

Svar: Tack :D
Catarina Nygren

Julia

Norge är så otroligt vackert!

Svar: Ja verkligen! Det är sjukt att ett land som ligger så nära oss kan se så himla olikt ut!
Catarina Nygren

Johanna Fåglund - Fotograf & Makeup-artist

Älskar att titta på dessa bilder! Så himla fina och får mig att längta tillbaka så mycket! Och vad mycket snö ni hade! Ser väldigt häftigt ut med allt det gröna nere i dalen och snön på bergen :)) Jag var uppe på Dalsnibba under hösten och då var det bara pyttelite snö kvar på bergen :p Ser fram emot resten av bilderna!

Svar: Åh, vad roligt! Tack vad glad jag blir! :D Ja det var mycket snö, kändes helkonstigt så där mitt i sommaren men så häftigt. Jag längtar redan tillbaka jag också! Måste ha varit häftigt att se dem landskapen under höstens färgexplosion! Jag är sugen på att åka dit i höst också! :D
Catarina Nygren

Amanda Jona [FOTOGRAF]

Åh så fantastiska bilder! Jag var i Geiranger för två veckor sedan så har också fångat flera av de här utsikterna på mina minneskort, haha ;) Så magiska landskap!

Svar: Åh tack snälla! :D Men gud vad mysigt, blev du lika kär i Norge som jag blev? xD
Catarina Nygren

Anita

Wow, snygga bilder!! :D

Svar: Tusen tack :D
Catarina Nygren

Hanna Karlsson

Det är verkligen vackert!

Svar: Ja otroligt vackert!
Catarina Nygren

Rebecca Adnell

Har besökt Geiranger två gånger, och sist åkte vi också upp på Dalsnibba. Helt gaaalen plats, det där. Allt är typ FÖR vackert!

Svar: Hahaha, ja så overkligt vackert nästan! :D
Catarina Nygren

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress