Fototävling
Såg att Johanna Fåglund har startat en rolig fototävling med temat "Ditt favoritmotiv" som jag tänkte vara med i. Priset för vinnaren är ett egendesignat mobilskal från Themobilestore.se

Jag brukar inte vara någon som vinner sådant här med tävlingar, men det skadar ju inte att testa liksom. Det var dock inte lätt att välja bild, haha. Har suttit i flera dagar nu och försökt välja och det känns fortfarande som att jag kanske inte har bestämt mig. Haha, så typisk mig att ha beslutsångest.

Mitt favoritmotiv är ju landskap i solnedgång/soluppgång, inte bara att fotografera utan också att titta på. Det finns ingenting som är så harmoniskt för själen som att titta på när solen sakta sjunker/stiger vid horisonten. Som balsam för själen helt enkelt! 
Bilden jag har valt är i alla fall en bild jag tog i Australien vid stranden som vi hade vid hotellet. Vi tog en promenad och när solen var på väg ner grät jag lite för det var och är fortfarande en utav de finaste solnedgångar jag sett. Jag blir nästan tårögd nu när jag tänker tillbaka på det, haha. Många av mina favoritbilder togs den här kvällen och det här är bland de första bilderna jag tog den kvällen.
Precis när jag tar bilden kommer det två cyklister och liksom kastar sig in i bilden och jag kommer ihåg att jag blev skitsur för att de kom och "störde", haha. Tog sedan några bilder till när cyklarna hade åkt förbi. Men när jag sedan satt hemma och redigerade bilderna så gillade jag den med cyklisterna bäst, det blev inte alls lika bra utan dem, haha. 

Vill du också vara med i tävlingen? Klicka här för att delta! : )
a n n i k a

Så fin bild!

Svar: Tack :D
Catarina Nygren

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress