Norrsken
I onsdags åkte jag och min vapendragare, Bänga, till Gävlestrand för att fotografera lite kvällsbilder. Jag ställe i ordning kameran med stativ och självutlösare och tog en bild precis när världens norrsken exploderade på himlen. Gissa om vi hoppandes skrek som två skitglada idioter.

Det här var ju för mig norrskens-oskulden, jag har aldrig förut sett ett norrsken och under förra året när det tydligen var extremt mycket norrsken, även i landets södra delar, missade jag dem allihopa och var rätt bitter för det.

Så att det exploderade ett norrsken precis över huvudena på oss när jag har både kameran, stativ och självutlösare med det händer liksom inte mig. Alltid är det när kameran ligger hemma, eller är slut på batteri eller så är jag inte där helt enkelt.

Men någon gång ska man väl ha tur också, antar jag! 
Vi försökte även att se lite norrsken igårkväll men molnen pekade finger åt oss och det slutade med att vi satt i bilen och åt en chipspåse som vi sköljde ner med lite laktosfri mjölk. Den turen kändes lite mer som mitt vanliga flyt. Men hallå, jag fick ju faktiskt fotografera ett fint norrsken dagen innan, trots lite moln och skit, så en ska inte vara bitter! 
 
(Nikon D800 - Nikon AF-S 16-35/4 G ED VR)

 
Dixi Wonderland

Det ser så otroligt mäktigt ut! :D

Svar: Ja det är magiskt fenomen som modernatur bjuder på, man kände sig så otroligt lite och maktlös när man stod där och blickade upp. :D
Catarina Nygren

Bintu Malm Fraser

Men gud så häftigt att se :-) Och bilderna är ju heeeelt fantastiska!

Svar: Det var riktigt häftigt att se och tusen tack! :D
Catarina Nygren

a n n i k a

Super fina bilder :D

Svar: Åh tack snälla :D
Catarina Nygren

Matilda - tonårsliv i rullstol

Wow, vilka fantastiska bilder!

Svar: Åh tack snälla :D:D
Catarina Nygren

Madelene Englund

Så fina bilder. Norrsken är ju så vackra

Svar: Tack, ja norrsken är verkligen magiskt! :)
Catarina Nygren

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress