Geting
Idag kör jag på lite hemma-plugg. Satt i sängen och läste igenom lite föreläsningar när ett obehagligt surrande närmar sig. En geting så klart. Jag är lite mer eller midre livrädd för getingar. Har blivit stucken så många gånger och det gör ju förbannat ont, därför undviker jag helst getingar. Tyvärr känner inte getingarna samma rädsla för mig och kommer mer än gärna och surrar runt. Helst också i ansiktet, med vad som verkar vara en känsla av att min näsborre är en bikupa. För de vill hemskt gärna surra in där.

I alla fall satte den sig så fint på min lampa i fönstret och tog en liten paus från kampen om att försöka flyga igenom glas (kan tänka mig att det är rätt påfrestande att flyga in i fönsterrutan flera tusen gånger om, man vet ju själv hur ont det gör att gå in i ett fönster liksom)  

Jag hann i alla fall ta några kort innan hen ledsnade på att sitta modell och hittade äntligen ut. Helt själv också! Helt otroligt. Annars brukar jag alltid få bogsera ut dem i en glasburk. Och innan jag har fått in dem i glasbruken... Ja, det kan nog jämföras lite med deras kamp om att försöka flyga ut genom fönsterutan... Helt jävla omöjligt. 
Nikon D800 - Tamron AF SP 90/2,8 Di VC USD Macro 1:1
Linnea Östedt

Galet bra bild!

Svar: Tack snälla! :D
Catarina Nygren

Carina

Verkligen häftig och en bra bild!. :)

Svar: Tusen tack :D:D
Catarina Nygren

Angus

Trodde aldrig jag skulle tycka en bild på en geting va fin, men denna va magisk

Svar: Åh tack så hemskt mycket :D
Catarina Nygren

Maria Ekblad

WOW vad snyggt! Vad nära du är!

Svar: Tack snälla :D
Catarina Nygren

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress