underexponerad eftersläntrare
Satt och skulle stänga ner Adobe Bridge och bilderna från dag ett när jag såg en svart bild. Som en överslags handling för att slippa plugga öppnade jag upp den i raw och ljusade upp den. Jag kommer ihåg att jag tyckte det var så fint när det rosa i himlen speglades i staketet/sanden och tog en bild som blev helt svart. Och eftersom jag var rädd att den blodrosa solnedågnen skulle hinna försvinna tog jag aldrig en till bild med rätt exponering utan sprang bara som en idiot vidare. Vilket var synd för det har kunnat blivit en så mycket bättre bild om jag bara exponerat om den. Nu har jag som sagt ljusat upp den från svart läge så kvaliten blev ju bajs. Men ändå, den gick att ljusa upp. Med min gamla kamera hade det aldrig gått att se vad som var på bilden. 
Men förstå om jag bara tagit tre sekunder till att ändra inställningarna. Nu är väl inte den här bilden något speciellt egentligen, men jag blir så sur på mig själv, för det är inte första gången jag gör så här.  Jag blir ivrig som ett barn på julafton och försöker liksom svälja allt med kameran på en och samma gång. Likt en duracellkanin springer jag bara runt i cirklar och vet varken ut eller in.. 

"Jaja, skit i det nu och plugga istället.." Skriker den ansvarsfulla rösten i mig, den ansvarsfulla rösten jag vill hugga ihjäl med en gaffel. 
Linn Strömberg

Jag fotar mycket, men önskar jag var bättre på alla manuella inställningar!!!
Jättefin bild i alla fall, tycker den är fin som den är och inte så himla dålig kvalité :)

Svar: Åh tack snälla du! :) Ja det är lite bökigt det där med inställningarna. Jag är själv inte speciellt duktigt på dem mer än grunderna. Mitt tips är att testa sig fram, vad händer om jag gör så här, testa och jämför. :)
Catarina Nygren

Cornelia

Haha känner såå igen mig i det där när det finns för mycket vackert att fota och man springer runt som en galning och sen tar halvkassa bilder för man inte ändrar inställningarna ordentligt xD Tycker att bilden blev supercool dock, riktigt häftig!

Svar: Åhh tusen tack! :D Haha, jaaa verkligen och det händer varenda gång! Vad är man rädd ska hända liksom, att den vackra omgivningen ska springa iväg xD
Catarina Nygren

Cornelia

sv: Haha ja exakt, som om allt försvinner om man inte tar halvkassa bilder typ xD

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress