Sunday Challenge #4
Klicka in för att se de andras bidrag (: AmandaAnnika & Beatrice

"Vi är en grupp fotoentusiaster som varannan söndag lägger upp var sitt bidrag - som är tolkat efter ett valt tema just för den gången. Poängen med detta är att vi ska utmana oss själva att utvecklas inom fotografi och bildbehandling." 
 
Tema: Vatten
Bilden är fotad: Lördag 20 jun 2015 - 19:34
Inställningar:
Bländaref/5.6 | Slutartid1/250  | ISO - 400

Tanken bakom: 
Den här gången var det min tur att välja tema och det inte var inte helt lätt. Men eftersom att denna sommar, i alla fall hemma på min gata i staden, hittills mest har varit blöt och skitkall föll temat på; Vatten. Trodde att de skulle bli lätt att fotografera då det faktiskt är blött ute mest hela tiden. Men de regniga dagarna har inte varit speciellt tilltalande att fotografera. Tänkte fota vattendroppar men känner att gör det jämt annars ändå så jag ville ha något annat. Fotograferade i Älvkarleby, där det rinner fina små vattenfall och så älven. Men jag blev inte alls nöjd med de bilderna. Men på vägen hem drog en riktigt tät dimma fram (var soligt ena stunden och nästa sekund såg det ut som på bilden) Tyckte att det var så fint och stämmningsfullt, men tyvärr lyckades jag nog inte riktigt fånga det magiska på bilden men jag blev rätt nöjd ändå.
Efter ett tag syntes inte det lilla skjulet alls för dimman var så tjock.  

Bildbehandling: 
Raw - Vitbalans (gjort dimman vit, som från början såg rätt blå ut), lagt på lite skärpa. 
Photoshop: Ökat kontrasten för att få fram träden lite mer bakom dimman. En ljuskurva + en färgkurva för att få träden mer grön än blå. 

(Länkar till de andras bidrag hittar ni högst upp i inlägget, har kommit underfund med att det enbart är texten som ligger framför länkarna som också blir en länk, till kommentarfältet av någon anledning. Men en ny design är på väg!) 
Agda

Såååå sjukt fint!

Svar: Tack gulle! :D
Catarina Nygren

Beatrice Jakobsson - Fotograf

Wow, det blev sjukt snygg. Älskar att dimman är med på bilden! :) Bra jobbat!

Svar: Tusen tack :D
Catarina Nygren

Anna ML Holm

Snyggt! :D

Svar: Tack! :D
Catarina Nygren

JosefinsDream - Följ mig när jag följer mina drömmar...

ooh... snyggt!!!

Svar: Åh tusen tack :D
Catarina Nygren

ɑ n n i k ɑ

Så himla fin bild :D

Svar: Tack :D
Catarina Nygren

Nora Bååth

Wow, riktigt bra fångat!

Svar: Åh tusen tack :D
Catarina Nygren

Erica

Helt magisk bild! Jättefin! :)

Svar: Tack snälla ☺️
Catarina Nygren

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress