Sunday Challenge #02
 "Vi är en grupp fotoentusiaster som varannan söndag lägger upp var sitt bidrag - som är tolkat efter ett valt tema just för den gången. Poängen med detta är att vi ska utmana oss själva att utvecklas inom fotografi och bildbehandling."
 
 
Tema:  Jul
Bilden är fotad: 13-12-2015 
Inställningar: Bländare - f/4.5 | Slutartid - 1/80  | ISO - 1250
 
Tanken bakom: På temat stod julen och då jag med några kompisar gick på Lucia-firandet i kyrkan tänkte jag att det kunde vara en passande bild. Själv är jag ingen "julfirar"-människa och det finns noll pynt hemma med ens en liten gnutta julstämning så Lucia-firandet i kyrkan var det närmaste julkänslor jag kommit i år! Det var väldigt mysigt och vacker, till och med en grinch som jag blev rörd till tårar.  
 
Bildbehandling: 
Raw - vitbalans, Luminance för att reducera bruset efter det höga isovärdet. 
 Photoshop: Lite extra skärpa.  
 
Kika in på de andras bidrag här: 
a n n i k a

Så vacker bild! :D

Svar: Tack :D
Catarina Nygren

Rebecka - Fotoblogg

Wow, så effektfull bild, snyggt! :D

Svar: Åh tack snälla :D
Catarina Nygren

Beatrice Jakobsson - Fotograf

Vilken vacker bild, lucia är så mysigt! :)

Svar: Åh tack! :D
Catarina Nygren

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress