Sunday Challenge #1
Hej på er! Jag lever, jag lovar. Jag har under denna veckan försökt på alla sätt och vis klonat mig själv. Det slutade inte så bra. Men alla fingar och tår sitter åter på plats igen! Haha. 

Såg att det var ett gäng bloggare som deltog i något som heter Sunday Challenge, vilket jag tyckte lät alldeles fantastiskt roligt så jag frågade om de hade plats för lilla mig också, vilket de hade! Så himla kul, tack återigen för att jag får vara med! :) Här är mitt första bidrag! 

 "Vi är en grupp fotoentusiaster som varannan söndag lägger upp var sitt bidrag - som är tolkat efter ett valt tema just för den gången. Poängen med detta är att vi ska utmana oss själva att utvecklas inom fotografi och bildbehandling."

Tema: Landskap 
Bilden är fotad: Torsdag 14 april - 05:40 
Inställningar: Bländare - f/4,5 | Slutartid - 1/250 | ISO 200

Tanken bakom: I veckan som var klev jag upp som vanligt vid fem på morgonen för att göra mig i ordning och åka med kvart över sex tåget till borlänge. Men precis när jag ska gå ut till bussen skriver Malin att vi är lediga idag och jag liksom står där i hallen nysminkad och skitsnygg klockan sex på morgonen och tänker jaha, allt slit i onödan. Men jag svirade om till skogshuggar byxorna och tog en härlig morgonprommenad i soluppgången istället. 

Jag tänkte att jag skulle passa på att ta min första Sunday Challenge bild under min prommis, då det är väldigt fint i skogen där jag brukar gå. Men fem minuter in på min prommenad fastnade jag istället för detta. Solens första morgonstrålar som letar sig fram på vägen. Det är kanske inte den typiska landskapsbilden, men ändå en liten del av mitt vackra landskap där många, långa och härliga prommenader har gåtts! 

Bildbehandling:
 RAW: Ljusstyrkan, kontrast, highlights/shadows. PS: Curves, Kontrast, Skärpa.
 
Klicka in för att se de andras bidrag (:  Annika, JuliaMariaAmanda, Matilda & Beatrice
ɑ n n i k ɑ

Jätte fin bild. Så fint ljus! :)

Svar: Tusen tack :D
Catarina Nygren

Beatrice Jakobsson - Fotograf

Vad jobbigt att ni blev lediga när du fixat dig och allt. Men det blev en sjukt snygg bild! :)

Svar: Tack :D ja, lite surt men skönt att få komma ut och gå lite istället! :D
Catarina Nygren

Maria Ekblad

Men åååh älskar ljuset!

Svar: Åh tack snälla :D
Catarina Nygren

FrökenTV, bloggen om tv och film

Fin bild

Svar: Tack :D
Catarina Nygren

Angelica Bengtsson Fotografi

ÅHHH älskar bilden, såååå magiskt fin!!

Svar: Tack så hemskt mycket :D
Catarina Nygren

Petra Wikman

Aldrig hört talas om den challengen! Älskar bilden :D

Svar: Tack så mycket :D
Catarina Nygren

Koffe - fotoblogg

Super fin! Sånt härligt ljus :)

Svar: Tack :D
Catarina Nygren

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress