God kväll.
Sitter just nu och polerar upp kameran inför morgondagens fotograferingsutflykt. Ja men ni vet, laddar batteriet, gör rent objektiven, tömmer minneskort och så vidare. Det roliga är att jag till min absolut första kamera (är inne på min tredje nu) hade ett 8GB minneskort, ett minneskort som jag lade på ett sådant där "bra ställe". Ett sådant fruktansvärt bra ställe att inte ens jag kunde hitta det. Jag kommer ihåg att jag var lite ledsen då jag hade bilder på det som jag inte laddat över till datorn eller ens sett mer än i kameran. Jag letade tills hela lägenheten låg upp och ner och in och ut, ett flertal gånger. När jag sedan fick min andra kamera med CF-kort gav jag upp letandet. Tills jag nyligen städade lryddhyllan och hittade, bakom vår te-burk på högsta hyllan mitt saknade 8GBs SD-kort! Det tog mig tre år att hitta det, men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.
 
Så nu när jag sitter och laddar upp utrustningen för i morgon kom jag på att jag kanske ska tömma även detta minneskort, och vad mycket bilder jag hittade. Bilder som jag inte ens kommer ihåg att jag tagit. Det är alltså tre år gamla bilder. 
 

Bilderna är som sagt tagna med min första kamera, canon eos 1000D, så kvalittan är ju inte den bästa.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress