Norge 2013
Letade som en tok igår efter bilder till en ny header, tänkte försöka göra en sådandär rörlig header med bildspel men har så svårt att välja ut bilder till den. Ramlade iallafall in i Norgemappen från vår fiskeresa sommaren 2013. Jag kommer ihåg att jag aldrig lade upp dem bilderna eller ens redigerade dem (förutom någon enstaka) för att jag inte alls blev nöjd med dem. Vid det laget vi var där var jag så spyless på min dåvarande kamera som levererade bilder i sämst kvalite. Sedan satt vi mest i båten och fiskade så det blev ingen riktig fototur. Det var en mycket lyckad fiskeresa men inte en sådan bra fotoresa. 
 
Men nu när jag kikade igenom bilderna insåg jag att dem nog inte är så hemskt dåliga som jag kände då. Visst det är fortfarande skitdålig kvalitet på dem och de flesta bilderna är tagna från båten vs bilfönstret på vägen upp. Men jag kände att det iallafall förtjänade att komma upp på bloggen, bara så här typ två år senare. 

Renen som stod mitt i vägen och vägrade flytta på sig. Daniel försökte gå ut och fösa bort den. Tyvärr vart den lite aggresiv och började klappra med hovarna i asfalten. Så det var bara att sitta i bilen och vänta på att den skulle flytta på sig. Vilket den gjorde tillslut. 

Här hade jag en dödslängtan om att få fotografera vattenfallet man ser på lite närmare håll. Tyvärr sade Daniel att bilen inte kunde köra på vatten och detta var en omöjlighet. Jag tror han ljög, bara för att de inte orkade vänta mig.. ;D

Samma gällde detta vattenfall. Jag hade in vision om hur jag kunde gå dit bort men Daniel, partypooper, sade att det var ett mission imposible. Han sade att jag förmodligen hade blivit gråhårig innan jag kom fram... Prfft.

Vädret skiftade verkligen snabbt där uppe. Från solsken till regn till solsken tre sekunder senare. 


I de vita stora husen bodde vi :)

Såååå fin regnbåge uppenbarade sig. Svärfar blev arg när jag skulle fotografera den för det hade börjat regna och han ville tillbaka in värmen. Men det gick ju inte eftersom jag prompt skulle fotografera regnbågen. Ja men liksom hur ofta får man se början och slutet på en regnbåge? Ja, för mig var detta första och enda gången. Svärfar satt som en blöt hund med uppdragen underläpp..  

Den här bilden är på soledgången vid bron är faktiskt oredigerad. Jag kände att det inte fanns någonting att göra med den som gjorde den bättre så den fick vara. 
 
Andrea

MEN SKJUT MA VILKA JÄVLA FINA BILDER!!! Det är ju inte långt ifrån att man tar sitt pick och pack och flyttar med en gång. Vi MÅSTE till Norge...typ nu! Helst igår!

Svar: Hahaha tack! :D, jaaaaaa jag veeeeeet! Det är helt sjuuuuuuuuuukt fint där! Det är obeskrivligt fint där! Det svårt att fånga hur mäktigt det är på bild, det är obeskrivligt helt enkelt! :D VI MÅSTE DIT, helst på våren när snön på topparna ligger kvar, men håller på att smälter så det är tusen vattenfall överallt. Och ändå håller det på blommar! :D:D
Catarina Nygren

Madelene Englund

Så otroligt vackra bilder:D

Svar: Åh tack snälla :D
Catarina Nygren

Madelene Englund

Så otroligt vackra bilder:D

Emma

Helt magiska bilder! Du är verkligen duktig på att fotografera!
Kram

Svar: Tack så hemskt mycket, vad glad jag blir :))
Catarina Nygren

MATILDA

ÅH vad fint! :D

Svar: Tusen tack :D
Catarina Nygren

Robex Lundgren

vackra bilder

Svar: Tusen tack :))
Catarina Nygren

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress