axmarbrygga
Idag satt jag och Daniel hemma och höll på att äta upp tapeterna. Jag behövde visserligen plugga men jag kände att väggarna sakta mig säkert höll på att äta upp mig och göra mig galen så vi tog bilen ut till axmarbrygga för att kolla om det hade blivit is där. Eftersom det har varit tio minusgrader på dagarna och typ 15 minus på nätterna i en vecka var både jag och Daniel övertygad om att det skulle vara is. Men på första stället vi var på var det öppet hav. Haha, lite snopet men vi åkte vidare, typ en kilometer till axmarbrygga och där var isen typ 6 cm. Så där gick det att pimpla. 

Daniel sprang runt och pimplade och jag sprang runt och fotograferade. Eller ja, sprang var nog en överdrift. Vi hasade sakta fram. Det första jag gjorde när jag klev ut på isen från bryggan var att lägga mig raklång. SNORHALT. Isen bara försvann under fötterna på mig. Så där låg jag på isen, skrattade som en tok och kom inte upp. Halkade bara runt, som en jävla blötsäl. -"Bambi på hal is" 

Hör hur Daniel ropar på andra sidan havet, typ, jag tänker så klart att min gentleman frågade om jag bröt något ben eller om jag levde. Men nej, han gormade -"KLARADE KAMERAN SIIIIIG?". Som tur hade jag kvar kameran på bryggan så den klarade sig. Jag svarade att kameran var hel och sedan fortsatte han pimpla. Tack för den liksom.. Hahaha. 


Det var så sjukt fint där, det vita på isen är stora iskristaller typ. Bilden nedan är en sådan. Typ lika stor som mina två stortår. 

På andra sidan höll solen på att gå ner och det var också skitfint. Men nu när jag satt och tittade igenom bilderna var det svårt att förstå att bilderna var tagna på samma dag, samma hav. Det ser ut att vara på två helt olika ställen. 

Pricken är Daniel som håller på att pimpla. Han fick ingen fisk. Jag funderade på om jag skulle gå dit och visa hur man gör men det var för kallt så jag struntade i det. Han måste ju lära sig någon gång ;) 

Nikon D800 - Tamron AF SP 90/2,8 Di VC USD Macro 1:1 och  nikkor AF-S 16-35/4,1 ED på. 
 

Sedan kom Daniel på att han hade hockeymatch på kvällen så vi åkte hem till hans föräldrar och hämtade hans utrustning. Då står det hur många rådjur som helst i deras trädgård och mumsar. Jag som hade TVÅ bilder kvar att ta innan minnseskortet var fullt och ett batterie som höll på att ta slut sprang som en jävla amazonkvinna till bilen och tokradera bilder och sprang ut i trädgården igen. Tyvärr hade nästan alla sprungit iväg och eftersom det var mörkt ute fick jag spränga ISO talet. Lite tråkigt men får hoppas de kommer tillbaka på dagen :)  
 
Nikon D800 - nikon 70-300mm
 
Johanna

Otroligt vackra bilder!

Svar: Åh, tack snälla :D
Catarina Nygren

Angus

herrejösses sicka vackra bilder!

Svar: Åh, tack snälla :D
Catarina Nygren

Elin Magnusson

jättefina bilder :D

Svar: Åh tusen tack :D
Catarina Nygren

Amanda Jona [SPONTAN]

Men alltså wow så vackra bilder! Blev typ helt kär i dem!

Svar: Men åh, tack snälla vad glad jag blir! :)
Catarina Nygren

Linda

vackra bilder!:D

Svar: Tack :D
Catarina Nygren

Madelene Englund

Wow, vilka magiskt vackra bilder:D

Svar: Åh tack snälla, det var verkligen en magiskt fin eftermiddag :)
Catarina Nygren

Celine

Så otroligt vackra bilder!

Svar: Tack snälla :D
Catarina Nygren

Frida

Vilka otroligt vackra bilder! :)

Svar: Tusen tack :D
Catarina Nygren

Jessica

Superfina bilder! :)

Svar: Åh tack så mycket :D
Catarina Nygren

Sofie Selling

wow vilka bilder!

Svar: Tack snälla :D
Catarina Nygren

Neha - Foton, Sömnad, Tips & Trix

Vilka otroligt fina bilder

Svar: Tusen tack :)
Catarina Nygren

Marie Olsn

Daaaaaamn! Vad fina bilder :)

Svar: Åh tack :D
Catarina Nygren

JUNITJEJ

Fantastiska bilder!

Svar: Tusen tack :))
Catarina Nygren

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress