Landskap
God kväll, jag ville bara berätta att jag lever, huvudet sitter kvar. Men fyfan vilken pärs det varit. 
Natten gick så att jag drömde att jag inte klarade det, att jag fick noll rätt och så vidare. Vaknade med ett hjärta som gjorde volter i bröstet. Nervös satt jag på tåget och försökte paniklära mig något, det gick inte alls. Det vara stopp. Hjärnan; -No more information här inne liksom.  

I skolan fick jag veta att om vi inte klarade den här tentan skulle vi få läsa ett år längre än alla andra då vi måste vänta med kurser som vi inte kan läsa på grund utav att vi då inte blir behörig. 

Då höll jag på att svimma, på riktigt. Jag kände hur allt blod rusade ner i tårna som krullade sig likt maskrostjälkar i vatten. Jag försökte fokusera men det gick inte. 

Inne i salen var jag på väg att kräkas. Funderade på att hämta papperskorgen för säkerhetsskull men tänkte att ska jag kräkas ska jag kräkas den där jävla tentan rakt i ansiktet (-datorskärmen). 

Tentan började, jag kunde inte andas, jag har nog aldrig intagit så lite syre som då. Jag var klar innan tiden gick ut, men jag kunde inte skicka in den, jag vågade inte. Ett avgörande klick, ett klick mellan mig och min framtid. Apatisk satt jag bara och stirrade på skärmen, ändrade några frågor, ändrade tillbaka. Kollade på klockan och provet kommer stängas ner om 4 sek. Det var oundvikligt. Riv av plåstret snabbt liksom. 

-KLICK- 

Andnöd, fyfan vart står svaren, U? Eller vänta det var betygsgränserna, scrollar ner, scrollar lite till, ser 76%. Vad betyder det, kan inte tänka, är det mitt resultat, nääääj kan det verkligen stämma? Roppade på tentaledaren, frågade om han såg samma siffra som jag. Har jag blivit galen?

Tentaledaren log stort och sade grattis. Där släppte allt, och jag fladdrade i tentasalen likt en oknyten ballong som slitit sig. Prrrfffffffttt. Aldrig har jag förut kännt mig så tyngdlös och lättad. Jag KLADE den, jag klarade den med GOD marginal och jag är nu helt klar med årskurs ett. 

Nu ska jag njuta utav en ledig dag innan skolstarten på måndag! 
Två bilder från tidigare i sommras när jag och Andrea fotograferade solnedgången, testade göra några svartvita, är inne i en sådan där svartvit period igen. Älskar svartvitt! 
Andrea

GRRRRRAAAAAATTTTTTIIIIIIIIISSSSSSSSSS!!!! :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D::D:D:D:D:D:D:D:D

Svar: TTTTAAAAAAAAAAAAAACKKKK :DD:D:D:D:D:D:D:D
Catarina Nygren

KMStyle

riktigt fina!!

Svar: Tack så mycket :))
Catarina Nygren

Anonym

Otroligt vackra bilder! :)

Svar: Tack snälla! :))
Catarina Nygren

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress