Det är inte om hur duktigt du är, utan om hur duktig du vill bli..
        
       
Jag kommer så väl ihåg när jag tog dessa bilder. Jag var så nöjd och kände att jag verkligen hade överträffat mig själv och mitt dåvarande fotopresterande. De visades även upp i min slutliga foto-B presentation och herremingud om jag inte fick MVG nu alltså. Det fick jag inte, jag fick VG.. 

-Sista foto B lektionen när jag visat mitt "mästerverk" -övertygad om ett MVG, bad vår fotolärare mig och en till kille att stanna kvar när alla andra gick. 


Hans ord löd; Ni är de två bästa eleverna i den här klassen. Jag önskar innerligt att ni fortsätter med foto för ni kan gå långt. Ni är två talanger som inte förstår er egen känsla för foto. Men ni är också båda två OERHÖRT SLARVIGA. Så på grund utav icke gjorda uppgifter kan jag inte sätta MVG på er. Men ni ska ve..

-True story. 

Hans ord är för mig hundra gånger bättre än MVG, även om det betyget hade sett fint ut på papper. Så är hans ord finare för min själ. Hans ord inspirerar mig faktiskt till att alltid vilja bli bättre, för att jag vet att han tror  (åtminstonde trodde..) på mig och är man bra på något kan man bara bli bättre.
basebollivet.blogg.se

Klart du ska ha MVG!! :)

Svar: Haha, men tack snälla! :D
Catarina Nygren

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress