naturens reflektioner

Nikon D800 & Nikon AF-S 16-35/4 G ED VR

Efter att jag slutade jobbet i lördags var det fina tunna slöjmoln på himlen. Jag var egentligen skittrött och ville inget annat än att komma hem och lägga mig i fosterställning på soffan. De flesta fotoställen jag har kräver att man går ganska långt för att komma ut till havet vilket jag inte riktigt kände mig upplagd för efter en hel dag ute på golvet. Tunna slöjmoln brukar kunna bli väldigt fina vid solnedgången så jag lyckades ändå släpa mig ut till bilen och körde iväg till den plats som kräver kortast promenad. Tyvärr är detta en badstrand och så här i sommartider finns det ju faktiskt folk som badar, tydligen också sent på kvällen. Jag kände inte riktigt för att stövla ner till stranden där folk låg på sina badhandukar med stora solhattar och bah : Ursäkta, coming through, ursäkta, coming through. Med kameraprylar likt en packåsna. Så jag åkte destinationslöst vidare.

Tänkte att jag tar väl den där låååånga promenaden ändårå och körde ut till mitt absoluta favoritställe (platsen där min header är tagen). Men så ser jag att vägen den liksom fortsätter ju, så jag gjorde en liten upptäcksfärd och kom ut till en liten båthamn med bryggor. Det var i princip bara att parkera bilden och kliva ur så stod man på bryggan. Hur perfekt blev inte det liksom. Så där satt jag på bryggan och viftade på benen med spegelblankt vatten och underbara färger på himlen en ljummen sommarkväll mitt i juni och bara njöt skiten ur solnedgången. 

Hörs hej! :)

Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

Så fin bild

Svar: Tack snälla :)
Catarina Nygren

Mikaela

Vilka underbara bilder :D

Svar: Åh, tusen tack :D
Catarina Nygren

Days by Johanna

Otroligt vackra bilder!

Svar: Tack :D :D
Catarina Nygren

Elisa Lagerstedt

Wow så vackra bilder!!

Svar: Tack snälla :D
Catarina Nygren

Simon G

Vilka fina solnedgångsbilder! :)

Svar: Tack så mycket :D
Catarina Nygren

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress