Norge #2.1
Sista bilderna från dag ett i Gieranger. Mot kvällen blev det lite bättre väder, molnen skingrade sig och solen kikade fram lite sådär smått bokom bergen så vi såg den inte riktigt, men ändå. Himlen blev fin iaf. 

Vi åkte upp längs en liten grusväg för att jag skulle få en bättre vinkel på ett vattenfall jag såg. Tyvärr såg vi inte vattenfallet men hittade en liten vadnringsled typ. Så vi parkerade bilen och började gå. 


Vandringsleden låg mitt i en fårhage, jag ska erkänna att jag är lite rädd för får och getter. Fåren var snälla men lite senare kom det jättemånga getter och det ska jag tala om för er, jag litar inte på getter. De är lynniga djur. 


Fåren mumsade loss i gräset och jag ägnade många minuter åt att lista ut hur de kunde stå i så branta backar utan att tippa... Ännu oklart. 


Kom till en minimalistisk fors/bäck, tydligen var stigen mitt i bäcken. Lite mysigt och annorlunda så där. Det var inte så mycket vatten så man blev inte blöt. 

Kom fram till en stor krater i bergsväggen och jag försöker att se så där turistigt utforskande ut... 

Jag: "älskling, kan du ta en fin bild på mig när jag sitter här och beundrar utsikten" 
Det här var det jag fick... 

utsikten <3

Getterna, lynniga som fan. En blev hotfull, som de ofta blir. Först är de så gulliga men när man minst anar det försöker de stånga av en knäskålarna. Daniel lade benen på ryggen och där stod jag omringad av 13 agresiva getter... Jag skrek könsord efter Daniel och han sprang fortare.  

Hittade tillslut två getbebisar som jag blev tjenis med, söta och små. ofarliga. 

Här, precis här vill jag ha ett litet hus. Med just den här utsikten! Kan verkligen föreställa mig att jag dricker mitt morgonkaffe här. 

Sista bilden för dagen och himlen blev sådär fin så man aldrig vill att det ska ta slut. Vi gick och lade oss och tänkte att i morgon då blir det fint, det blev inte. Det spöregnade och var kallt. Men ändå är det dem bilderna jag blev mest nöjd med. 

Hörs hej :D
Celine

Wow så vackert det såg ut!

Svar: Tack, det var riktigt fint 😍
Catarina Nygren

emeliesandelia.se

Så vackra bilder!!! Vill också åka dit :D

Svar: Tack snälla! :D
Catarina Nygren

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress