Norrsken #2

 

Nikon D800 Nikon AF-S 16-35/4 G ED VR


Som jag skrev i förra inlägget skulle det även bli chans för norrsken i Gävle igår. Jag lyckades återigen få med mig sambon. Helt otroligt, jag tror någon försöker samla pluspoäng. Hm...
Den här gången åkte vi till rullsand istället då det är ett mer "öppet" landskap och inte så mycket som stör. När vi kom dit hade det inte hunnit blivit tillräckligt mörkt än men man kunde svaaaaaagt ana lite norrskensskiftningar på korten. Min livvakt låg och grät på stranden redan efter två minuter.

Han ville hem.
Jag ville inte hem.
Vi åkte inte hem.   

Enligt prognos skulle ju norrskenet vara starkare igår vilket det också var, för nu kunde man se det med blotta ögat, om än vääääääldigt svagt. Bildmässigt syns typ ingen skillnad. Lite "dans" såg jag också men alltså inget märkvärdigt. Inga direkta kurvor liksom. Jag kunde nog ha suttit uppe hela natten och filosofera och vänta för att se om det skulle bli mer aktivitet men det var ju NÅGON som prompt skulle åka hem. Till slut fick jag ge mig och vi åkte hem. Så om det exploderade senare under natten vet jag inte. 

Blev inte så bra norrskensbilder, blev mycket mer nöjd med de jag tog kvällen innan men jag fick lite andra "icke" norrskensbilder som jag blev nöjd med i alla fall : )

Hörs Hej! 

Madelene Englund

Jätte vackra bilder ännu en gång :-)
Tror han icke vill vara ute om kvällarna så han vet ser han är den som är det lättaste bytet ;-)

Svar: Tack Igen! :DJa men eller hur! :'D
Catarina Nygren

Lisa

Det är verkligen helt magiskt vackert!! Kan inte sluta titta :)

Svar: Åh tack snälla :D
Catarina Nygren

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress