Norge #2.0
Då har jag gått igenom bilderna från när vi kom fram till Geiranger, det blev rätt många bilder så jag delar upp dem i två inlägg. Det blev ett litet "vattenfall"-tema på det här inlägget, haha! Men så kan det gå. 

Det var molningt när vi kom fram till Gieranger vilket var lite tråkigt, men det regnade i alla fall inte och mot kvällen lättade molnen lite. Dagen efter vaknade vi däremot upp i ett väldigt blött och grått Gieranger. Daniel var asbitter och tyckte regnet kunde köra upp något någonstans xD. För mig gjorde det absolut ingenting att det regnade. Eller okej, själva regnet i sig är ju inte så trevligt. Speciellt inte när man är tvungen att vira in kameran i den norska versionen av en ica-kasse då man befarar för dennes liv. Men det blev väldigt bra bild :)  

Jag älskar att fotografera vattenfall, tyvärr har jag under mina fotograferingsår inte riktigt hittat något speciellt fint vattenfall. Så det kan hända att jag under Norgeresan blev lite jävla galen och manisk i att fotografera vartenda litet vattenfall vi kom över. Jag lovar att vissa utav dem inte ens får kallas ett vattenfall för att de var för små. 
Note to selfe; en gubbe som kissar mot en bergsvägg räknas INTE som ett politiskt korrekt vattenfall...
 
Jag är så fascinerad av det kristallklara vattnet! Sååå fint. 

Hittade en utkiksplats och som vanligt var utsikten skitfin där, lite som överallt annars i Norge, allt är bara skitfint. Tror att vattenfallet man ser heter sju-systrar men är lite osäker.  

Efter utkiksplatsen åkte vi som ut ur "fjorden" för att utforska. Det var också skitfint, inte helt otippat. 

Vi hittade THE vattenfall och jag blev galen. 

Det var så jävla stort. 

Kort där efter badade någon. Nämner inga namn här men det var inte jag... 

Det var svårt att fotografera då det stänkte skitmycket vatten på kameralinsen och de flesta bilderna blev prickiga. Fick ingen bild jag känner att jag blev asnöjd med, men det gör inget, det var bara så häftigt att få stå där.  

Vattnet är grönt? Så coolt. 

Såg så riskabelt ut att ha ett hus där, mitt i forsen typ. Vansinnigt. Tänk om huset flyter med under natten och sa vaknar personerna som bor där mitt ute i havet, guppandes och med några fiskmåsar på taket. Tokigt.  

Så otroligt fint bara! 

Jag längtar verkligen tillbaka. Jag och Daniel har börjat lite smått att prata om vi ska "luffa runt" i norge under semestern. Vara borta i två-tre veckor och sova i tält, vandra, fiska, fotografera och bara MYSA SOM FAN. Åh, vad det hade varit underbart. Får se om vi får ihop det. Skönt att ha lite tid på sig där borta. När vi åkte hade vi bara tre dagar vilket blev lite stressigt. 

Hörs hej! :D 
Anonym

Wow, Det ser verkligen fantastiskt ut!

Svar: Tack snälla, det var verkligen fantastiskt vackert där :)
Catarina Nygren

Hanna Karlsson

Wow, Det ser verkligen fantastiskt ut!

Svar: Tack snälla! :D Det var helt underbart vackert!
Catarina Nygren

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress