solnedgångstider
 

Nikon D800 / Nikon AF-S 16-35/4 G ED VR

Men herremingud vad jag har längtat efter det här. Att med kameran på axeln planlöst strosa runt på stranden till ljudet av havet som skvalpar, fiskmåsar som skriar och vackra färger som får själen att göra kullerbyttor.

Jag åkte ut till havet för att fotografera men när jag kom dit var det bara helt skittråkigt. Inga färger, ingen sol bara gråblå tunga moln utmed horisonten. Helt jävla oinspirerande med andra ord. Jag tänkte precis åka hem när det kom ett annat fotograferingspretto och jag kände genast konkurrensen att stanna kvar. Visste Hen något jag inte visste? Jag började fotografera lite vatten och stenar i långa slutartider när himlen plötsligt exploderade i en persikorosa färg. Såååååå himla fiiiiint. Den där andre med kameran hade nog rökt gräs eller något för Hen fotograferade ju åt helt fel håll. Ut mot havet dit färgerna inte alls nådde. Jösses tänkte jag och skakade på huvudet.

Det är fortfarande lite för tidigt på säsongen för solen går inte riktigt ned över havet utan fortfarande bakom skogsbrynet men det är inte långt kvar nu. Snart så. Förhoppningsvis lyckas jag släpa med mig min trogne vapendragare Bänga idag för att utforska nya platser på!

Hörs Hej!    

             
Iza Palm

Vilka vackra bilder ! Härliga verkligen!

Svar: Åh tack snälla :D
Catarina Nygren

Rebecca Adnell

Såååå fina bilder! Färgerna, wow!

Svar: Åh tack :D
Catarina Nygren

Mirjam Therese

Alltså WOW så vackert!! Det ser ut som taget ur en dröm! Tur att du stannade, även om det tycks högst otroligt att den här andra fotografen visste någonting som inte du visste :')

Svar: Tack snälla :D Ja verkligen tur att jag inte åkte hem xD
Catarina Nygren

Mirre - Sweetwords

Oh så vackert

Svar: Tack snälla :D
Catarina Nygren

Frida

Fina bilder :D

Svar: Tack :D
Catarina Nygren

Elisa Lagerstedt

Wow så vackra bilder! 😍

Svar: Åh tack snälla vad glad jag blir :D
Catarina Nygren

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress