Sunday Challenge #03
 "Vi är en grupp fotoentusiaster som varannan söndag lägger upp var sitt bidrag - som är tolkat efter ett valt tema just för den gången. Poängen med detta är att vi ska utmana oss själva att utvecklas inom fotografi och bildbehandling."
 
 
Tema:  Magiskt
Bilden är fotad: April 2015 
Inställningar: Bländare - f/5.6 | Slutartid - 1/160  | ISO - 100
 
Tanken bakom: De här två veckorna sedan förra sunday challenge har varit helt fullt. Jag hade en tanke om att till denna fotografera en häxa som står vid sin kokande kittel med en enorm slev, liksom lite skum belysning, murrigt liksom. Tänkte försöka använda sådan där färgrök som har blivit poppis till rök som kom upp ur kitteln. Ja lite svårt att förklara så här på text, men bilden jag har i huvudet är helt magiskt. (Sedan om jag hade lyckats få tanken på bild är en annan femma) Tyvärr har julen och nyår och jobb tagit upp all min tid och sedan mitt i allt blev jag sådär "jag.vill.bara.krypa.upp.i.mammas.knä.och.gråta.medan.hon.smeker.mitt.hår" -sjuk. Så det fanns varken ork eller tid kvar för att få till den där bilden. Tyvärr. Men, nästa tema är trollskog och kanske blir det en kombo av den idéen och trollskog. Den som lever får se! ;)

Bilden jag valde till temat magiskt är istället en bild jag fotograferade till en gruppuppgift vi hade i skolan i våras till avancerad bildbehandling. Vi hittade en liten skogsdunge och herremingud vad lyckat det blev. Ljuset var helt magiskt, vår modell var helt magiskt vacker och allting liksom bara gick så jävla bra! Ljuset var helt otroligt och fångades liksom upp av "släpet" och blev helt makalöst fint. Vi alla var mycket nöjda när vi åkte därifrån. Bilden som vi använde till skoluppgiften blev ju den bästa, men de andra bilderna är också fina så det var kul att få göra någt med dem också!

(skoluppgiftsbilden kommer senare, har lite fler bilder på lager som jag inte hunnit visat än)  
 
Bildbehandling: 
Photoshop: Fyllt i en stor glugg i träden, lagt på olika gradienter för att ändra toner och färgskiftningar. Lite extra skärpa. Ljus och kontrastkurva. 
 
Kika in på de andras bidrag här: 
 
a n n i k a

Fin bild :D

Svar: Tack :D
Catarina Nygren

Rebecka Stålbrand

Så fin bild ändå!! :D Älskar dock idén du målar upp i början på texten, hoppas på att få se det till nästa temat med trollskog! :D

Svar: Åh tack :D Ja, jag ska försöka få till en sådan bild till nästa tema :D
Catarina Nygren

Beatrice Jakobsson - Fotograf

Wow, den här bilden är verkligen magiskt! :)

Svar: Tack :D
Catarina Nygren

Andrea

Alltså den där är så sjuuuuuukt vacker <3 <3 Om du behöver en modell till nästa uppdrag så ställer jag gärna upp ;) hehe!

Svar: Tack!! :D
JAAA, jag har lite fotoprojekt på G, tänkte lite rökpatroner och lite vackert. Kan berätta sedan!!
Catarina Nygren

Julia

Grym bild!

Svar: Åh tack snälla :D
Catarina Nygren

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress