Gott nytt år!
 
Hoppas ni haft ett trevligt avslut på året! Själv åkte jag och Daniel till hans syster och familj i Ludvika. Vi åkte tidigt på morgonen och lyckan när vi insåg attt Ludvika låg insvept i ett gosigt täcke med snö! (I Gävle har vintern och snön nämnligen blivit inställt i år..)

Vi kastade oss på pulkorna när vi kom fram och jag körde den där jävla pulkan så barnen flög som bowlingkäglor i backen. (Inga barn kom till skada, i alla fall inte på grund av mig. Pulkaskador får man räkna med helt enkelt) Sedan åt vi gott, och då menar så gott att man måste äta tills det sprutar mat ut ur alla kroppsöppningar när en försöker röra på sig.

Eftersom familjen består av fyra barn och tillhörande tre kusinbarn blev det inte dans till kl 3 på natten och då vi hade en bit att åka till Gävle kastade vi in handduken vid tio. Men kom hem igen lagom till tolvslaget så vi åkte upp till hemlingbyberget för att försöka fotografera och se lite fyverkerier. Det var jättefint, tyvärr hade jag bara med mig vidvinkelobjektivet så alla fyverkerier som ploppade upp vid horisonten såg bara ut som små lysande flugbajsar. Men det var fint att titta på. Precis när jag var på väg att ge upp det här med att äntligen få fotografera fyverkerier (det har liksom alltid, år efter år blivit fail för min del...) så började det spruta upp raker bakom oss och jag ninjasparkade (nåja, nästan iaf) runt kameran och fick äntligen en jävla fyverkeribild. Även om jag siktar på en bättre till nästa årsskifte!  
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress