Snowflakes

Daniel frågade tidigare idag om jag ville följa med till nyhamnen och pimpla mört som han kan ha till gäddtävlingen i morgon. Jag som behövde en paus i plugget och friskluft tänkte att det kunde väl vara en bra idé. Jag släpade med mig kameraväskan och Daniel frågade vad jag skulle ta kort på, eftersom nyhamnen inte direkt är det vakraste på den här planeten. "Äh", svarade ja. "Du vet ju hur det är, lämnar jag kameran hemma kommer det ju garanterat att komma en flock ekorrar ridandes på varsin bisonoxe". För så brukar det alltid bli, när kameran är hemma. Speciellt den där biten om bisonoxarna, haha! 

Väl på plats, snöade det och blåste skitkallt. Jag stod på isen, kisandes för att inte bli blind av de ettriga snöflingorna och funderade en stund på vem som lade fram det här som en "bra idé". Inte kunde det i alla fall ha varit jag för det här var ju skittråkigt. 

Totalt fastfrusen i isen och förlamad av kylan försökte jag envist blåsa bort snön, som likt ett täcke, sakta men säkert försökte svälja mig. Det var då jag såg att snöflingorna var så där sjukt kristalliga och fina. Jag började fotografera och helt plötsligt strömmade blodet till så att fötter och tår mirakulöst återvände från de döda. 
 
Såg att blogg.se har valt att dela mitt förra inlägg i den lilla boxen till höger. Eh, vad kallas det för? I alla fall väldigt roligt och tusen tack för alla fina kommentarer :)
Helene

Så fint!! :D

Svar: Tack :D
Catarina Nygren

Josefin Nilsson

Riktigt fina bilder! :)

Svar: Åh tack snälla :D
Catarina Nygren

Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Härliga bilder, det är riktigt coolt att se snöflingor så nära :)

Svar: Tack snälla! Ja det är så coola och så fascinerade att de pyttesmå flingorna kan se ut så! :D
Catarina Nygren

sandra

fint!

Svar: Tack :D
Catarina Nygren

Cassandra Haraldsson

Så fina bilder :)

Svar: Åh tack snälla :D
Catarina Nygren

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress