Ofrivillig bloggpaus

Nikon D800 & Nikon 50mm 1.8D

Har blivit en rätt lång och ofrivillig bloggpaus den här sommaren. Det för att mina objektiv var med om en rätt obehaglig och för att vara ett objektiv -rätt så blodig olycka i våras. Tyvärr blev skadorna så pass omfattande att de inte gick att rädda. Sorgligt, mycket sorligt. 

Gissa om jag svor en lång och rätt så kreativ ramsa, om jag får säga det själv. För jo, skadorna var helt och hållet självförvållat. Inte med flit, bara dumhet. Och för er som undrar, nej, ett objektiv överlever inte ett bungyjump-hopp, utan lina, rakt ned i marken från två meters höjd...

Tack och lov blev jag räddad av det så vackra namnet "drulleförsäkring" och idag införskaffades det sista objektivet och samlingen är nu återställd. 

Men bristen på objektiv, ja, alltså det var ju bara två objektiv som stendog, dock de två objektiven som används flitigast i kameraväskan. Har gjort att motivationen inte riktigt funnits där. För mitt 50 mm objektiv som bilderna ovan är fotade med är INTE någon favorit i kameraväskan. Fy och blää vad jag hatar det. Så skum färgåtergivning och dålig skärpa. Bläsch på det. 

Men det blir det ändring på nu, när allt är i sin ordning igen! 

Hörs hej! 

Helene

Så vackra bilder! *o*

Svar: Tack fina du! :D
Catarina Nygren

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress