Foto vs 3D
Idag har de två sista inlämningsuppgifterna i 3D-kursen skickats in! Tjoohooo. Nu är det bara ett praktiskt prov och en tenta kvar sedan börjar vi avancerad bildbehandling vilket jag ser fram emot riktigt mycket! 

Uppgiften jag lagt upp nu gick ut på att vi skulle fotografera ett föremål i en avancerat uppsatt studio och sedan modellera samma föremål i 3D. Resultatet skulle sedan vara fotorealistiskt. 
Eftersom jag var i Australien när klassen fotograferade hade jag ingen bild men jag fick låna den här bilden av snälla Moa som fotograferat två bilder :) (Det är alltså INTE jag som fotograferat första bilden, jag har bara gjort andra bilden i 3D efter fotografiet) 


Jag är rätt nöjd med resultatet även om jag kanske inte tycker att det ser ut att vara ett fotografi. Andra uppgiften var en gruppuppgift där vi skulle göra en lägenhet i 3D med tillhörande möbler till men de bilderna kommer upp lite senare :) 
Andrea

Blev ju skiiit bra ju!! :D

Svar: Åhhhh tack gulle! :D
Catarina Nygren

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress