Trasig Kamera
I förrgår när Andrea och jag skulle ut i skogen och fotografera gick min kamera sönder. Precis när jag tagit en bild hör jag hur det låter i kamerahuset. När jag sedan ska ta nästa bild är det bara helt svart. Pucko som jag är kollar jag om jag råkat sätta på linslocket, vilket jag såklart inte hade gjort liksom. 
Tog av objektivet och ser att sensorn (den lilla spegeln) hade lossnat och vikt upp sig. Så himla surt, försökte få fast den igen men det går verkligen inte. 

Jag försökte googla men det verkar inte vara någon som haft samma problem så idag gick jag in till en fotobutik och frågade. Killen verkade heller aldrig ha sett något liknande men sade att han kunde skicka in den för undersökning. Det skulle kosta 800 kr för att få den inskickad och undersökt. Sedan kunde han inte säga hur mycket det skulle kosta för att laga den. Mitt fattiga studenthjärta gick av på mitten. 

Jag skickade inte in den, jag har inte råd, eller jag vill inte ta mig råd. Eftersom jag tror att det ska gå att göra själv, på något sätt. Jag vet bara inte hur? 


Är det någon vänlig själ där ute som vet vad jag pratar om och som vet hur det går att laga? Tell me please! 
Lägger upp en gammal bild så länge, på ett träd i botaniska trädgården som jag tyckte var så fint. 
Ida Ström

Usch så tråkigt med kameran! Hoppas att det löser sig. Prova att googla t.ex. "camera sensor broken fix", oftast kan man ju alltid hitta något om man söker länge nog.

Svar: Ja verkligen jättetråkigt. Som den snåla student jag är har jag googlat på nästan allt tror jag, har försökt laga själv också men utan resultat, så jag skickade in den ändå. Men tack för tipset! :))
Catarina Nygren

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress