Sollefteå dag ett
Har varit och fiskat i Sollefteå i fyra dagar och tre nätter. Det har varit väldigt mysigt och roligt, vi har verkligen haft tur med vädret. Soligt nästan hela tiden förutom två åskoväder som drog in under fredagen och lördagen. Men som lika snabbt försvann och solen kom tillbaka. Jag var förstås glad då jag äntligen fick plocka fram kameran och testa fota blixtar, dock var det för ljust ute så det var väldigt svårt men två stackars blixtar lyckades jag fånga iallafall. Men de kommer upp sedan.

Första dagen blev det inte så roliga bilder, vi kollade mest in staden och sedan var det dags för att börja fiska. 

På vägen dit stannade vi i Bergeforsen och fikade, det är också en älv där de fiskar lax/öring. Var väldigt fint där också.

I Bergeforsen fick besök av en liten mink, jag sprang som en spetälsk för att försöka fotografera, men den var lite för snabb så bilderna blev inte så bra, men ändå jag fick med den! 

Där fanns också ett laxakvarium, med småbebisar och lite större grisar :) 

Försökte fotografera de fina landskapen från bilen men det gick väl sådär. Men är man från platta betonggävle är det ganska coolt när det dyker upp lite kullar och berg. 

Så lantligt och härligt!

En granodling. 

Sollefteå är en pytteliten håla, men ovanligt fin måste jag säga. Väldigt gamla och mysiga hus överallt. 


Vi bodde på ett vandrarhem som låg precis vid älven där vi fiskade och eftersom vi var så många bodde vi själva i huset då vi tog upp alla rummen. Det var väldigt skönt eftersom köket ovh toaletten var gemensam för alla.
Huset var också av gammal karaktär, väldigt fiiint. Jag hade tänkt fotografera huset lite mer sista dagen men det blev aldrig att jag gjorde det. Lite tråkigt men kanske åker tillbaka dit nästa sommar.

Laxarna var helt galna och kastade macka med sig själv mest hela tiden. Var väldigt kul att se. Fick en mycket bättre bild på hoppande lax sista natten men den kommer också upp senare. 

"solnedgången" vid kraftverket där vi fiskade. 

Älskling får första fisken, fisken som blev lite rabiat och slängde sig upp och hit och dit.  
 Till slut kom firren upp och trofebilden blev den sista för dagen. Dag två, tre och fyra kommer upp i egna inlägg sedan :)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress