Furuvik
Blir många gamla bilder nu eftersom jag inte har hunnit fotat några nya. Tanken var att jag skulle få mitt vidvinkel idag, ni vet det där jag skrev om tidigare 16 mm. Men det var tydligen ett fisheye vilket jag inte alls vill ha. Fick då istället ett fast 20 mm. Testade det lite idag på fotolektionen och kände att det är ett awesome objektiv med bländare 1.8 men att jag vill ha lite mer vidvinkel ändå. 

Så nu sitter jag och velar mellan ett nikon 16-35 mm eller tokina 16-28 mm. Tokina är billigare men har ingen uppfattning om just de märket. Beslutsångest! 

Är det någon som besitter större kunskap om vidvinkelobjektiv så hjääälp meeej.. 
 
En bild från i somras när jag och Daniel var på furuvikssafari. 
Tommy

Sv: Åh tack så jätte mycket :)

annsoh

Åååh! jätte fina bilder! :) lust och följas via bloglovin :)?

Svar: Tack så mycket! :)
Catarina Nygren

Marie

Tamrons 10-24mm är helt okej! Funderar på det men såg också att Sigma har ett liknande som jag dock inte provat.. samma prisgrupp på dom! runt 5000 kr…
Kollade här på din blogg pga Andrea :) Bra att du fotade henne lite så hon blir av med fobin ;)

Svar: Åh tack för hjälpen :) Jag började med ett nikon 16-35 vilket motsvarade brännvidden jag fick ut från min andra kamera+objektiv. Så får vi se om behovet efter mer finns, då tänkte jag nästan köra på tamrons 10-24mm!

Haha, ja hon ska härdas ;))
Catarina Nygren

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress