soluppgång
Livet som pendlande när det är som bäst. Ofta på höst- och vinterhalvåret får man se soluppgången svepa förbi tågfönstret. Det är så makalöst vackert, och ingen soluppgång är den andra lik. Jag vill liksom slänga mig av tåget och flyga in i den färglada himmlen som fortfarande inviger lite ljus i den annars så gråa och mörka vintern. Men på tåget är det väldigt sällan en har möjlighet att göra det, faktiskt, om jag ska vara helt ärlig har jag hitils aldrig lyckats. 

Det är ju också väldigt sällan en har med sig kameran vilket är synd, då det verkligen är ett magiskt vackert skådespel utanför tågfönstret. 

Jag som offtast tar kvart över sex tåget på mornarna, prickar soluppgången där den gör sig som bäst, över denna lilla sjö som är helt fri från träd och buskar och sådant. Bilden är ju tagen från tåget, med en iphone 5, så det är ju inte världens bästa kvalite och sådant, men som en klok fotolärare sade en gång i tiden; den bästa kameran är den kameran du har med dig. 

Den övre är från den här veckan och den under är från förra vintern, typ januari någon gång, lite senare i alla fall när solen börjat gå upp lite tidigare. Det är en utav mina favoritbilder, lite tråkigt att den är tagen med mobilkameran så det blir så dålig kvalitet men jag gillar den ändå :)

Nu ska jag fira att jag har TVÅ dagars ledighet framför mig, med inte allt för mycket plugg! Tjoho för den liksom :D
olivias | mode, foto & vardag

åh gud vad fina bilder!

Svar: Tack snälla :))
Catarina Nygren

EMMAWHO

Vilka fantastiska färger!

Svar: Ja det är verkligen vackert när solen ger himlen en färgexplosion :))
Catarina Nygren

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress