Värmeslag

Följde med Daniel och hans bror till Grycksbo i går. Jag fiskade aktivt i kanske 20 minuter (på heeela dagen) och det var på morgonen. Jag gjorde att halvhjärtat försök till att fotografera. På andra sidan isen, i genom skogen (med en halvmeter snö), över en väg och upp för en liten kulle låg det, ja vad ska man kalla det. En föredetta skog, innan människan kom, människan såg och människan fällde träd. Kalhygge, kan det heta så? 

I alla fall vandrade jag iväg i hopp om att få lite "kalhyggebilder" tänke att där växer det säkert lite annat smått och gott också. Men, jag kom till skogen och började ta kort på lite "vår" sedan tog jag mig till diket vid vägen där jag hade snö till midjan och fastnade.. 

Där satt jag fast i dikeskanten och svettades ymnigt medan solen grillade mig. En bil åker förbi och tittar på mig som om jag är dum i huvudet, hej hej, vinkar jag. 

Jag lyckades åla mig loss och jag lixom gliiider ut på vägkaten som en fet flodko. snöig och svettig. Sedan satte jag mig på plogvallen vid vägkanten och bara satt där. Jag tittade på kullen och tänkte FUCK YOU. Sedan klädde jag av mig, både mössa, vantar och jacka. Solen värmde som i Thailand, på riktigt alltså. Jag funderade på att för evigt sitta kvar där men då ringer Daniel och säger att korvgrillningen är på G. Ja då blev det fart på  käringa vill jag lova. 

Resten utav dagen satte jag fast mitt pimpelspö i snön och läste, och läste och läste och solade och lite kaffe. 
I dag har mitt anlete antagit en rätt aggrisiv brandröd ton. 

Blev inga höjdarbilder, blev inte nöjd med någon men lägger upp dem ändå.
The beauty is in the eye of the beholder.  


  
 


  
 
J O Y ▲

Så fina bilder!

Svar: Åh vad kul, tack så mycket! :)
Catarina Nygren

Andrea

Sjukt fina bilder!! Älskar den med knopparna, man verkligen ser hur dom kämpar för att ta sig loss från snön.

Svar: Åh, jag blir så glad! Ja, den bilden blev jag mest nöjd med också.
Catarina Nygren

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress