Catarajna
 
 
Mitt namn är egentligen Catarina men efter det att min bästa kompis Jessica sade, första gången vi lekte, att mitt namn var det tantigaste namnet hon hade hört på en tioåring bestämde jag mig för att istället heta Cattis och så blev det. Fräsch-Berit, Catt-piss och Senil-Berit är också några smeknamn som växt fram under åren, av naturliga skäl. 

Jag är 25 år och jag är en sådan som älskar den första, bleka pankakan ur smeten. Jag är en sådan som alltid dricker kaffet kallt eftersom att jag alltid glömmer bort det så de hinner kallna. Jag är en sådan som alltid springer runt och letar efter mina nycklar, telefon och plånbok. Jag är en sådan som alltid hittar mina nycklar, telefon och plånbok på roliga ställen som kylskåpet, mikron och aldrig där de borde ligga.   

Jag bara älskar ljudböcker och kan inte somna utan en mysig ljudbok i öronen. Älskar Harry Potter och är lite utav en kreativitist och tack vare Jessica hittade jag utbildningen Grafisk design i Borlänge och hösten 2013 började jag min första termin.  

Mitt intresse för fotografering började redan i tidig ålder, till farmors stora fasa. Färgfilm var liksom inte så billigt på den tiden... Jag kan väl inte påstå att jag hade någon vidare talang då bilderna mest som oftast bestod av moln och halvt som halvt halshuggna människor, oftast farmor. Men det var kul, och när jag läste andra året på estet och Foto A stod på schemat växte intresset till en lite mer seriös nivå. Jag fick min allra första systemkamera (Canon 1000D) när jag tog studenten och fyllde 20 år (vilket var samma dag) och ingen var lyckligare än jag just då.

Jag har så fruktansvärt stora drömmar inför framtiden och jag vill så jädrans mycket att jag ibland går vilse i mig själv och vet inte vart jag ska börja. Men häng med så får vi se vart tåget går! :D